Zástupce poradenské firmy Partners připravil klientku o 2,5 milionu - Centrální registr dlužníků

Lucie je jednou z mnoha klientek, které důvěřovaly značce Partners a jejím poradcům. Chtěla zodpovědně naložit s volnými prostředky, a proto se obrátila na finančního specialistu ze skupiny, která se ve svých kampaních hrdě hlásí k etice a ochraně klienta. Výsledkem však nebyla bezpečná správa majetku, ale ztráta 2,5 milionu korun, které nenávratně zmizely v investičním podvodu. 

Lucii poradce, který vystupoval jménem Partners, přesvědčil, aby vložila své peníze do zdánlivě výhodných investic. Výnosy vypadaly realisticky, dokumentace působila důvěryhodně a vše mělo punc „důkladně prověřeného řešení“. Jak se ale později ukázalo, peníze směřovaly do Ponziho schématu – podvodu, který funguje pouze do chvíle, než se přestanou hrnout nové vklady. 

Když systém zkolaboval a Lucie se začala domáhat nápravy, přišlo kruté vystřízlivění. Skupina Partners odmítla jakoukoli zodpovědnost – s tím, že šlo o individuální pochybení konkrétního poradce. Firma se zaštiťuje konstrukcí tzv. vázaného zástupce, což znamená, že i když obchodník vystupuje pod značkou Partners, formálně za něj firma neručí. Klient tak v realitě nejedná se skupinou Partners, ale s jednotlivcem, kterého firma může kdykoli odepsat. 

Veřejnosti se přitom prezentuje úplně jiný obraz. Šéf skupiny, Petr Borkovec, v médiích pravidelně vystupuje jako nekompromisní strážce etiky. V rozhovoru pro Seznam Zprávy dokonce prohlásil, že „pokud někdo poskytne službu na úkor klienta, tak ho půjdu osobně zabít.“ Skutečnost je ale jiná. Ve chvíli, kdy dojde k reálné škodě, která má jméno, tvář i soudní podklady, firma couvá do právních kliček a dělá mrtvého brouka

Lucie teď čelí složitému právnímu boji, ve kterém se snaží domoci alespoň části ztracených prostředků – a to jak vůči poradci, tak vůči samotné firmě. Mezitím musí hradit náklady na právníky, soudy a znalecké posudky. Peníze, které měla na důstojné zajištění, jsou pryč. 

A zatímco velká část médií mlčí a dál zveřejňuje rozhovory s Borkovcem bez skutečných otázek, jedině Česká televize v pořadu Černé ovce ukázala celou pravdu. Ne PR proklamace, ale realitu – konkrétní škodu, selhání dohledu a právní konstrukci, která klientům brání v efektivní ochraně. 

Partners si mezitím dál buduje image důvěryhodného lídra trhu. Klienti, jako Lucie, ale zůstávají ve stínu – s prázdnými účty a s pocitem zrady. A s otázkou, která by měla znít nahlas: Jak dlouho ještě bude značka Partners slibovat ochranu, kterou ve skutečnosti neposkytuje?